Alle gegevens over je onderneming die je vastlegt op papier of in digitale vorm, horen
bij je administratie.
Een paar voorbeelden
– kasadministratie (ook kladaantekeningen) en kassabonnen
– financiële aantekeningen, zoals het inkoop- en verkoopboek
– tussentijds gemaakte controleberekeningen
– ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen
– bankafschriften
– contracten, overeenkomsten en andere afspraken
– agenda’s en afsprakenboeken
– correspondentie
– software en databestanden
Veel van de gegevens, die nodig zijn voor het voeren van je bedrijf, worden allereerst digitaal vastgelegd.
Het gaat hierbij niet alleen om de bestanden van de financiële administratie.
Denk bijvoorbeeld ook aan de zakelijke agenda die je bijhoudt met je mobiele telefoon of tablet.
Of aan de verkoopgegevens die je registreert met een afrekensysteem, een eenvoudige kassa of point-of-sale-systeem.
Veel afrekensystemen voldoen niet aan de eisen van de Belastingdienst.
Laat je daarom bij de aanschaf van een afrekensysteem goed adviseren!
Ook als je gegevens, direct of later, op papier afdrukt moet je die gegevens digitaal blijven bewaren.
Ben jij zzp-er?
Ben jij ondernemer
Ben jij particulier?
Ik help je met:
- Opzetten van je administratie
- Boekhouding
- Jaarstukken
- Tips
- Omzetbelasting
- Inkomstenbelasting
- Aftrekposten
- Financieel en fiscaal advies
Ik help je met:
- Administratie en boekhouding
- Jaarstukken
- Tussentijdse cijfers
- Inkomstenbelasting
- Vennootschapsbelasting
- Omzetbelasting
- Tips
- Financieel en fiscaal advies
Ik help je met:
- Opstellen van je aangifte inkomstenbelasting
- Aanvragen van toeslagen
- Aftrekposten
- Tips
- Uitstel
- Controleren van belastingaanslagen
- Bezwaarschriften
- Fiscaal advies